1. Χρειάζομαι βοήθεια με την υποβολή της ΑΙΤΗΣΗΣ μου. Ποιος μπορεί να με βοηθήσει;
Ανάμεσα στις υποχρεώσεις που έχουν αναλάβει οι ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΤΕΣ, ως προϋπόθεση συμμετοχής τους στο Σχέδιο είναι να ενημερώνονται επαρκώς για τις πρόνοιες του Σχεδίου Χορηγιών και να πληροφορούν και να καθοδηγούν κατάλληλα τους ενδιαφερόμενους Αιτητές και, επιπρόσθετα, όπου είναι αναγκαίο, να παρέχουν υποστήριξη στους Αιτητές για την ηλεκτρονική υποβολή της ΑΙΤΗΣΗΣ τους.
2. Ποια άτομα μπορούν να υποβάλουν ΑΙΤΗΣΗ για την ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Η2;
Δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν Φυσικά Πρόσωπα τα οποία προτίθενται να προβούν σε επένδυση εγκατάστασης ή αντικατάστασης ηλιακού συστήματος σε οικία σύμφωνα με τις πρόνοιες του Σχεδίου. Για την ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Η2, ο Αιτητής ΔΕΝ απαιτείται να είναι ιδιοκτήτης της οικίας ή να εκδίδεται στο όνομα του ο λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος. Ο κάθε δικαιούχος μπορεί να υποβάλει μόνο μια αίτηση.
Οι αιτήσεις για την ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Η2 υποβάλλονται από "ευάλωτα νοικοκυριά", δηλαδή κατοικίες οι οποίες χρησιμοποιούνται ως κύριος και μόνιμος χώρος διαμονής από «ευάλωτο καταναλωτή ηλεκτρικής ενέργειας».
3. Μπορώ να ξεκινήσω την υλοποίηση της επένδυσης και μετά να υποβάλω ΑΙΤΗΣΗ;
ΟΧΙ. Η ΑΙΤΗΣΗ υποβάλλεται ΠΡΙΝ την έναρξη των εργασιών/διαδικασιών υλοποίησης της επένδυσης.
Η έναρξη υλοποίησης της επένδυσης πριν την παραχώρηση ΠΡΟΕΓΚΡΙΣΗΣ συνιστά αυτοτελή λόγο άμεσης απόρριψης της ΑΙΤΗΣΗΣ.
4. Τα Τιμολόγια δεν έχουν εκδοθεί στο όνομα μου. Τι μπορώ να κάνω;
Το όνομα του ατόμου προς το οποίο έχουν εκδοθεί τα τιμολόγια θα πρέπει να είναι το ίδιο με το όνομα του αιτητή (χωρίς αναγραφή οποιουδήποτε άλλου ονόματος). Σε περίπτωση που τα τιμολόγια έχουν εκδοθεί σε διαφορετικό όνομα από αυτό του αιτητή ή σε περίπτωση που μαζί με το όνομα του αιτητή αναγράφεται και οποιοδήποτε άλλο όνομα, θα πρέπει επιπρόσθετα να υποβληθεί σχετική βεβαίωση, η οποία να συμπληρωθεί τόσο από το άτομο στο όνομα του οποίου εκδόθηκαν τα τιμολόγια όσο και από τον αιτητή.
5. Δεν έχω τραπεζικό λογαριασμό στο όνομα μου. Μπορεί να καταβληθεί η χορηγία της αίτησης μου σε συγγενικό μου πρόσωπο;
Όχι. Η χορηγία κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο ο αιτητής θα πρέπει να είναι δικαιούχος ή συν-δικαιούχος.
6. Μπορώ να επιχορηγηθώ για οικία που ενοικιάζω;
Ναι, εφόσον η κατοικία ενοικιάζεται από φυσικό πρόσωπο προς φυσικό πρόσωπο. Αν η κατοικία ενοικιάζεται από νομικό πρόσωπο (πχ. εταιρεία) δεν είναι επιλέξιμη για χορηγία. Σύμφωνα με τις πρόνοιες του Σχεδίου, "οι κατοικίες θα πρέπει να μην ενοικιάζονται από νομικό πρόσωπο και να μην χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο άσκησης οικονομικής δραστηριότητας για περίοδο τουλάχιστον πέντε (5) χρόνων από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης".
7. Μπορώ να επιχορηγηθώ για επένδυση στο κατάστημα/βοηθητική οικοδομή μου;
Όχι. Το υποστατικό στο οποίο θα γίνει η επένδυση θα πρέπει να χρησιμοποιείται νόμιμα ως κατοικία και ο λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος της οικίας θα πρέπει να αφορά Διατίμηση Οικιακής Χρήσης. Δεν επιχορηγούνται εγκαταστάσεις σε υποστατικά τα οποία δεν χρησιμοποιούνται νόμιμα ως κατοικίες (πχ. βοηθητικοί χώροι/καταστήματα/επιχειρήσεις).
8. Μπορώ να επιχορηγηθώ για την οικία μου και το εξοχικό μου;
Τόσο η οικία, όσο και το εξοχικό είναι επιλέξιμα για χορηγία, εφόσον υφίστανται νόμιμα και ο λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος του υποστατικού αφορά Διατίμηση Οικιακής Χρήσης. Ωστόσο σημειώστε ότι μπορεί να υποβληθεί μόνο μια ΑΙΤΗΣΗ από κάθε δικαιούχο.
9. Κατά την υποβολή της ΑΙΤΗΣΗΣ ξέχασα να επισυνάψω κάποια δικαιολογητικά ή επισύναψα λάθος δικαιολογητικά. Τι μπορώ να κάνω;
Μετά την οριστική υποβολή της αίτησης δεν γίνεται αποδεκτή οποιαδήποτε τροποποίηση ή/και προσκόμιση προσθέτων παραστατικών. Σε περίπτωση που τα δικαιολογητικά αυτά είναι απαραίτητα για σκοπούς εξέτασης της αίτησης, θα σας ζητηθούν από τον αξιολογητή κατά την αξιολόγηση της αίτησης.